Ahlan Wasahlan

Khamis, 30 September 2010

TITIPAN KEKASIH ALLAH



Di dalam sebuah hadis Qudsi ALLAH S.W.T berfirman ;
"AKU tergantung pada persangkaan hambaKU terhadapKU. AKU pasti bersamanya ketika dia mengingatiKU. Maka jika dia mengingatiKU dalam dirinya. AKU akan menyebutnya dalam DIRIKU. Jika dia mengingatiKU dalam satu jemaah , AKU akan menyebutnya dalam satu jemaah yang jauh lebih baik daripada mereka. Jika ia mendekat kepada KU sejengkal , AKU akan mendekat kepadanya sehasta, Jika dia mendekat kepadaKU sehasta AKU akn mendekat kepadanya sedepa. Jika dia mendekat kepadaKU dengan berjalan AKU akan mendekatinya dengan berlari "
(HR Bukhari dan Muslim)
“Tidak sempurna iman seseorang itu, melainkan diriku, lebih dicintainya, dari anak-anak dan dirinya

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...